Hotels in PolandHoteleMotelePensjonatyDomy wczasowePałaceRezydencjeZajazdyZamkiPolish Hotels

Hotel Bez Barier 2003


Zobaczcie Państwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji wspólnie z Polskim Zrzeszeniem Hoteli, Izbą Gospodarczą PZH, miesięcznikiem "Hotelarz" pragnie serdecznie zaprosić Państwa hotel do udziału w ogólnopolskim konkursie "Hotel bez barier", organizowany w ramach obchodów Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych 2003. W konkursie zostanie nagrodzonych pięć najbardziej przyjaznych dla osób niepełnosprawncyh hoteli. Jeden z nich otrzyma tytuł "Hotel bez barier 2003".

Nagrodami w konkursie są:

  • wyposażenie łazienek ufundowane przez firmę Sanitec Koło;
  • pamiątkowe tablice;
  • możliwość używania logo konkursu "Hotel bez barier" we wszystkich materiałach informacyjnych i promocyjnych hotelu;
  • informacja o zwycięstwie w konkursie w magazynie "Integracja" oraz miesięczniku "Hotelarz";
  • promocja hotelu w pierwszym, ogólnopolskim przewodniku "Turystyka bez
    barier - Polska", przeznaczonym dla turystów niepełnosprawnych;
  • informacja o hotelu w materiałach Polskiej Organizacji Turystycznej
Polskie Zrzeszenie Hoteli
Izba Gospodarcza PZH


Zobaczcie Państwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin

W ramach polskich obchodów Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych 2003, w warszawskim hotelu Jan III Sobieski, odbyło się spotkanie członków Jury pierwszego ogólnopolskiego konkursu „Hotel bez barier”. Obecnie nie istnieje żadna całościowa informacja na temat ilości i lokalizacji obiektów hotelarskich (hotele, motele, pensjonaty) dostępnych dla osób niepełnosprawnych.

Konkurs „Hotel bez barier”, trwający do końca listopada 2003, ma charakter informacyjno-edukacyjny a jego głównym celem jest uwrażliwienie środowiska hotelarzy na potrzeby osób niepełnosprawnych i zachęcanie ich do likwidowania barier architektonicznych w obiektach hotelarskich. W jego wyniku Jury wyłoni najlepiej dostosowany obiekt, któremu przyzna honorowy tytuł i emblemat „Hotel bez barier 2003” oraz wyróżni cztery inne, które otrzymają pamiątkowe dyplomy. Wszystkie obiekty hotelarskie otrzymają dodatkowo atrakcyjne nagrody.

Konkurs posłuży również do stworzenia bazy obiektów hotelarskich dostępnych dla osób niepełnosprawnych, która będzie dostępna na portalu www.niepelnosprawni.info . Informację o dostępnych hotelach i rodzaju ich dostępności będzie można również znaleźć w przygotowywanym obecnie przewodniku „Turystka bez bez barier – Polska”, pierwszym całościowym kompendium opisującym obiekty turystyczne w Polsce dostępne dla niepełnosprawnych.

W skład Jury wchodzą: Kazimierz Kowalski - prezes Izby Gospodarczej PZH (Przewodniczący Jury); Marek Stopczyk - prezes Polskiego Zrzeszenia Hoteli; Maria Burska - redaktor naczelna miesięcznika „Hotelarz”; dr Teresa Skalska - Insytut Turystyki; prof. Zenon Błądek - architekt, wykładowca w Wyższej Szkole Hotelarstwa w Warszawie; Adrian Burzyk - firma Sanitec Koło; Bogdan Małolepszy - prezes Polskiego Stowarzyszenia Hotelarstwa i Turystyki oraz Piotr Pawłowski - redaktor naczelny magazynu dla niepełnosprawnych „Integracja”.

„Obecnie obowiązująca ustawa o usługach turystycznych stanowi, że na 50 jednostek hotelowych musi być jeden pokój dla niepełnosprawnych, a drugi pokój przypada na następne 100. Jeżeli zatem hotel ma 149 pokoi, to może mieć tylko jeden pokój, ale na pokojach problem dostępności się nie kończy. Nawet jeżeli obiekt ma taki pokój, często dostęp do samego hotelu jest utrudniony. Trzeba pamiętać również, że przystosowanie obiektów turystycznych powinno uwzględniać różne rodzaje niesprawności. Gościem hotelowym może być bowiem zarówno osoba na wózku, jak i niewidoma czy niesłysząca. Mamy nadzieję, że inicjatywa „Hotel bez barier” zmobilizuje środowisko hotelarskie, by uczynić hotele bardziej dostępnymi dla tej grupy społecznej.” – powiedział Piotr Pawłowski, redaktor naczelny magazynu dla niepełnosprawnych „Integracja”.

Konkurs „Hotel bez barier” organizowany jest z inicjatywy Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, przy wsparciu Polskiego Zrzeszenia Hoteli, Izby Gospodarczej PZH oraz miesięcznika „Hotelarz”. Patronat honorowy nad konkursem objął Minister Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej. Nagrody ufundowały firmy Sanitec Koło oraz Oticon. Więcej informacji na temat konkursu można znaleźć na portalu www.niepelnosprawni.info


Dodatkowe informacje:

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji to prężnie działająca organizacja pozarządowa (non-profit), istniejąca od 1995 roku. Stowarzyszenie działa na rzecz środowiska osób niepełnosprawnych poprzez wspieranie ich przedsięwzięć, a także promocję idei integracji społecznej i zawodowej tych osób z resztą społeczeństwa. Stowarzyszenie prowadzi liczne kampanie edukacyjne. Jedna z nich – „Niepełnosprawni – Normalna Sprawa” otrzymała prestiżowe nagrody Golden World Awards oraz Medium 2001 za najlepszą kampanię społeczną ubiegłego roku. Stowarzyszenie jest wydawcą ogólnopolskiego magazynu dla niepełnosprawnych „Integracja”, który dociera do osób indywidualnych, placówek socjalnych i zdrowotnych oraz władz samorządowych i rządowych. W edycji konkursu Publipress 2001- na najlepszą okładkę roku - „Integracja” wygrała w kategorii „Człowiek”. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji należy do Europejskiej Federacja na rzecz Zatrudnienia Osób Niepełnosprawnych CEEH (Confederation Europeenne pour l’Emploi des Handicapes).


Europejski Rok Osób Niepełnosprawnych

Rok 2003 został ogłoszony przez Radę UE Europejskim Rokiem Osób Niepełnosprawnych. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji postanowiło wykorzystać tę okazję do zintensyfikowania działań mających na celu uwrażliwienie społeczeństwa na problemy i prawa osób niepełnosprawnych.

W ramach polskich obchodów roku 2003 Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji prowadzi od początku roku kampanię w mediach pod hasłem „Czy naprawdę jesteśmy inni?” oraz planuje wiele innych wydarzeń, m.in.: międzynarodowej wystawy artystów malujących ustami i nogami „Sztuka bez barier” w Muzeum Narodowym w Warszawie, Festiwalu filmów polskich i zagranicznych o tematyce osób niepełnosprawnych oraz wydanie przewodnika „Turystyka bez barier – Polska”, pierwszej publikacji nt. informacji turystycznej dla osób niepełnosprawnych obejmującej cały kraj.

Partnerami Stowarzyszenia w prowadzonej kampanii społecznej są TVP S.A., Radio ZET i Polskie Radio. Działania reklamowe w telewizji i radiu wspierane są także przez prasę. Planowana jest również kampania outdoorowa i kinową oraz promocja w internecie. Pomysł kampanii i wszystkich spotów powstał w agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa. Za planowanie kampanii odpowiada dom mediowy Starlink. Działania PR koordynuje agencja Rowland Communications. Wymienione instytucje działają na rzecz kampanii społecznie. Patronat nad obchodami Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych w Polsce objął Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski.


Informacji udzielają:

Rowland Communications
Monika Trojan, Dorota Czuba
tel. (0 prefix 22) 651 64 40

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
Magda Kopczyńska, Justyna Stańczuk
tel. (0 prefix 22) 635 13 30
e-mail: promocja@integracja.org



Zobaczcie Państwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin

Wygraj w ogólnopolskim konkursie
„Hotel bez barier”!

Wypełnij ankietę i zgłoś swój hotel do nagrody.

Akcja prowadzona w ramach obchodów Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce pod honorowym patronatem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.

wersja do druku

ANKIETA


DANE ADRESOWE
  1. Nazwa hotelu
  2. Adres hotelu (ulica i nr, kod, miejscowość)
  3. Numer telefonu
  4. Numer faxu
  5. Adres internetowy
  6. Imię i nazwisko osoby, z którą należy się kontaktować w sprawie konkursu:
  7. Kiedy (proszę podać daty) powstawały poszczególne przystosowania dla osób niepełnosprawnych (o.n.)?
  8. Kto sfinansował przeprowadzenie poszczególnych przystosowań?
  9. Ile o.n. korzysta w ciągu roku z usług hotelarskich?
    • liczba o.n. poruszających się na wózku inwalidzkim . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    • liczba osób z innymi niepełnosprawnościami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

WIADOMOŚCI OGÓLNE

  1. Czy hotel zapewnia przystosowany dla o.n. środek lokomocji na trasie: dworzec PKP, PKS – hotel?
  2. Jeżeli tak, to proszę podać typ pojazdu.
  3. Kategoria hotelu (data skategoryzowania), charakter obiektu.
  4. Ile jest jednostek mieszkalnych (j.m.) – ogółem?
  5. Ile jest j.m. dla o.n. i ilu osobowe są to jednostki?

OTOCZENIE HOTELU
  1. W jakiej odległości od hotelu można zaparkować samochód?
  2. Proszę podać liczbę miejsc parkingowych przystosowanych dla środków lokomocji o.n.?

OPIS HOTELU
  1. Czy jest zapewniona dostępność do hotelu? (parter bez schodów)
  2. Czy jest podjazd dla osób na wózkach inwalidzkich?
  3. Czy przy podjeździe są zamontowane barierki lub uchwyty?
  4. Szerokość drzwi wejściowych do budynku, sposób ich otwierania (ręcznie, mechanicznie, automatycznie)?
  5. Na której kondygnacji są przystosowane j.m. dla o.n.
  6. Jeżeli jest dźwig, proszę podać wymiary kabiny dźwigowej:
    • szerokość w cm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    • głębokość w cm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    • czy przyciski do obsługi dźwigu znajdują się nie wyżej niż 120 cm
    • czy drzwi dźwigu otwierają się automatycznie

WNĘTRZE HOTELU
  1. Szerokość korytarzy w cm w części pobytowej?
  2. Czy drzwi wejściowe do j.m. przystosowanych dla o.n. mają wyraźne oznakowanie i oświetlenie?

JEDNOSTKA MIESZKALNA DLA OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ
  1. Jaką szerokość mają drzwi wejściowe do j.m.?
  2. Jaki typ zamka i jakie ewentualne dodatkowe udogodnienia posiadają drzwi wejściowe j.m.?
  3. Czy w j.m. jest instalacja sygnalizacji alarmowej?
  4. Jaka jest powierzchnia mieszkaniowa j.m?
  5. Czy istnieje pełny dostęp dla o.n. do poszczególnych elementów wyposażenia j.m.?
  6. W jaki sposób otwierają się drzwi szafy? (są rozsuwane, otwierają się na zewnątrz)
    • Jaka jest wysokość wieszaków w j.m.?
    • Jaka jest wysokość osprzętu służącego do otwierania okien?
    • Inne udogodnienia - jakie?

PRZYSTOSOWANIE WĘZŁA HIGIENICZNO-SANITARNEGO DO POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
  1. Jaka jest szerokość drzwi do węzła higieniczno-sanitarnego?
    • czy jest próg?
    • wysokość progu w mm
    • czy zamek drzwiowy umożliwia awaryjne otwarcie?
    • inne udogodnienia - jakie?
  2. Na jakiej wysokości jest umywalka?
    • wysokość zawieszenia lustra
    • czy lustro jest odchylane
    • czy istnieje pod umywalką wolna przestrzeń, umożliwiająca swobodny podjazd wózkiem inwalidzkim
  3. Na jakiej wysokości jest miska ustępowa?
    • czy są poręcze?
    • typ poręczy, uchwytów (stałe, odchylane)
    • czy istnieje bidet?
  4. Czy jest wanna?
    • jakie uchwyty zostały zastosowane?
    • czy wanna jest niska (wys. progu przy wejściu do wanny)?
  5. Czy jest prysznic?
    • rodzaj zastosowanych baterii wannowych i umywalkowych?
  6. Czy jest brodzik?
    • jaką wysokość ma próg w brodziku?
  7. Czy pod prysznicem jest krzesełko/siedzisko?
  8. Czy w węźle higieniczno-sanitarnym jest instalacja sygnalizacyjna lub telefon?
  9. Jakie przewiduje się elementy wyposażenia do doraźnego przystosowania węzła higieniczno-sanitarnego do potrzeb o.n.?

RESTAURACJA
  1. Czy restauracja jest dostępna z poziomu recepcji?
  2. Czy można dostać się do niej windą?
  3. Czy prowadzi do niej podjazd?
  4. Szerokość drzwi wejściowych:
  5. Czy kelnerzy zostali specjalnie przygotowani do obsługi o.n.?
  6. Czy są zestawy meblowe przystosowane do potrzeb o.n. (stoły, siedziska)
  7. Czy w sąsiedztwie zespołu gastronomicznego wielofunkcyjnego czynny jest sanitariat ogólnodostępny z wydzieloną kabiną przystosowaną do o.n.

REKREACJA
  1. Czy teren rekreacyjny jest dostępny dla o.n.?
  2. Jakie elementy wyposażenia związanego z rekreacją i zabawą i ew. urządzenia terenowego są przystosowane dla o.n. ( bilard, mini golf itp.)?
  3. Czy jest basen kąpielowy:
    • kryty
    • otwarty
    • czy jest przystosowany do potrzeb o.n.?
  4. Czy jest sala gimnastyczna/rehabilitacyjna?
  5. Czy jest dostępna dla o.n.?
  6. Czy istnieje możliwość korzystania z zabiegów rehabilitacyjnych przez o.n.?
  7. Czy hotel posiada wydzielony zespół odnowy biologicznej, ,,klinikę zdrowia” itp. ze stałą, lub okresową opieką medyczno-pielęgniarską?
  8. Czy jest on przystosowany dla o.n., jaki jest zakres jego przystosowania?
  9. Czy istnieje informacja (przez zastosowanie odpowiednich piktogramów – The International Symbol of Access)
    o przystosowaniu hotelu dla o.n. (wewnątrz i na zewnątrz)?

INNE
  1. Jakie są inne udogodnienia dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim?
  2. Jakie są udogodnienia dla osób niedosłyszących i głuchych?
  3. Jakie są udogodnienia dla osób niedowidzących i niewidomych?
  4. Inne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
  5. Czy członkowie personelu obsługowego zostali specjalnie przygotowani do obsługi o.n.
* niepotrzebne skreślić


Imię i nazwisko osoby zgłaszającej:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb konkursu zgodnie z ustawą o chronie danych osobowych z dnia 29.08.1997. Dz. U. Nr 133 poz.883.

Podpis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Aby zgłosić swój udział w konkursie należy dostarczyć wypełnioną ankietę do biura organizatora konkursu w terminie do 30 września 2003 roku. Mile widziane są zdjęcia dokumentujące udogodnienia dla o.n. w hotelu.

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji
ul. Dzielna 1, 00-162 Warszawa




Zobaczcie Państwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin





















wersja do druku









Warszawa, 25 czerwca 2003 r.




List otwarty

do właścicieli i osób zarządzających obiektami hotelarskimi

w Polsce




Szanowni Państwo!



W imieniu organizatorów - Polskiego Zrzeszenia foteli, Izby Gospodarczej PZH, Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji i miesięcznika "Hotelarz" - mamy zaszczyt zaprosić Państwa do uczestnictwa w pierwszym, ogólnopolskim Konkursie "Hotel bez barier".



Konkurs "Hotel Bez Barier" jest wydarzeniem wpisanym w kalendarz uroczystych obchodów Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych 2003 w Polsce. Honorowy patronat nad obchodami sprawują Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski oraz Komitet Honorowy obchodów pod przewodnictwem Prezesa Rady Ministrów Leszka Millera.



Konkurs "Hotel bez barier" zyskał także akceptacji i patronat honorowy Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Jerzego Hausnera.



Konkurs ma charakter informacyjno-edukacyjny, a jego głównym celem jest uwrażliwienie właścicieli hoteli na potrzeby osób niepełnosprawnych, likwidacji barier architektonicznych w hotelach oraz zachęcenie do podejmowania innych działań zmierzających do zapewnienia szeroko pojętej dostępności tych placówek dla osób niepełnosprawnych.



W wyniku konkursu Jury Konkursu wyróżni pięć najbardziej dostępnych dla osób niepełnosprawnych hoteli w Polsce, wśród których jeden obiekt zyska tytuł "Hotelu bez barier 2003". Uroczyste wręczenie wyróżnień oraz nagrody głównej odbędzie się na uroczystej gali w grudniu 2003.



Udział polskich hoteli w Konkursie "Hotel bez barier" jest istotną częścią programu "Polska bez barier", który ma na celu poprawę sytuacji i jakości życia osób niepełnosprawnych w naszym kraju. Dzięki poparciu przez polskie hotele idei Konkursu, mamy szans jeszcze atrakcyjniej przygotować ofertę usług hotelarskich dla niepełnosprawnych gości z Polski i zagranicy.



Ankieta konkursowa oraz regulamin konkursu dostępne są: w siedzibie PZH i IG PZH w Warszawie, ul. Nowogrodzka 44 oraz w biurze Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, ul. Dzielna 1, 00-162 Warszawa, tel. 0*22 635 13 30 wew. 16 oraz na stronach www.gastrona.pl, www.hotel.pl i www.niepelnosprawni.info.



Serdecznie zapraszamy wszystkie obiekty hotelarskie w Polsce, otwarte na potrzeby osób niepełnosprawnych do udziału w konkursie "Hotel bez barier"!







Zobaczcie Państwo

Zaproszenie

Informacja Prasowa

Ankieta

List Otwarty

Regulamin



REGULAMIN









wersja do druku





§ 1

  1. Organizatorem konkursu są: Polskie Zrzeszenie Hoteli, Izba Gospodarcza PZH, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji oraz miesięcznik „Hotelarz”. Konkurs jest organizowany pod honorowym patronatem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.


§ 2

  1. Celem konkursu jest wyłonienie najbardziej przyjaznego dla osób niepełnosprawnych obiektu hotelarskiego (czyli hotelu, motelu lub pensjonatu). Osoby niepełnosprawne to osoby, mające problemy z poruszaniem się, osoby z dysfunkcją kończyn górnych i/lub kończyn dolnych, poruszające się na wózkach inwalidzkich, niedosłyszące i niesłyszące oraz niedowidzące i niewidome.


§ 3

  1. Konkurs będzie trwał od dnia 12.09.2002 roku.

  2. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie obiekty hotelarskie, które w dniu ogłoszenia konkursu są już dostępne dla osób niepełnosprawnych oraz te, które zechcą w nim uczestniczyć przystosowując się zgodnie z wymogami regulaminu.

  3. Wnioski typujące obiekt hotelarski mogą być zgłaszane przez właścicieli lub dyrektorów obiektów oraz przez osoby trzecie.

  4. Zgłoszenie powinno zawierać:
    • wypełnioną ankietę (formularz ankiety, dostępny m.in. na stronach internetowych www.integracja.org; www.niepelnosprwani.info; www.gastrona.pl; www.hotel.pl)

    • poświadczenie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb konkursu zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997. Dz. U. Nr 133 poz. 883

      Dopuszcza się także (jako dodatkową możliwość) nadesłanie pozytywnej opinii osoby/osób niepełnosprawnej/ych. Brak opinii nie wyłącza danego zgłoszenia z udziału w konkursie.



      Mile widziane są zdjęcia przystosowanego obiektu hotelarskiego, będące dokumentacją dostępności (na odwrocie nadesłanych fotografii powinien znajdować się czytelny podpis autora zdjęć oraz nazwa obiektu hotelarskiego i adres)



    • Zgłoszenia należy nadsyłać drogą listowną na adres: Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, 00-162 Warszawa, ul. Dzielna 1 z dopiskiem Konkurs „Hotel bez barier”.

    • Termin składania zgłoszeń upływa 14 listopada 2003 roku (decyduje data wpłynięcia ankiety do biura organizatora).

    • Wyniki konkursu zostaną ogłoszone podczas Gali w grudniu 2003 roku.


§ 4

  1. Redakcja nie zwraca nadesłanych materiałów i zastrzega sobie możliwość do wykorzystania ich w szczególności do ich publikacji na łamach magazynu, w Internecie, oraz innych mediach.


§ 5

  1. Kryteria oceny dostępności hoteli:

    Pod uwagę będą brane następujące kryteria:
    • podjazd, wejście, węzeł recepcyjny

    • transport i komunikacja pionowa

    • jednostki mieszkaniowe, węzeł higieniczno-sanitarny

    • inne piony obsługowe, gastronomiczne, wielofunkcyjne

    • rehabilitacja i odnowa biologiczna


§ 6

  1. Jury konkursu zostało powołane w celu wybrania najbardziej przyjaznego dla osób niepełnosprawnych obiektu hotelu.

  2. W skład Jury wchodzą:
  3. Przewodniczący Jury: Kazimierz Kowalski – Wiceprezes Polskiego Zrzeszenia Hoteli, Prezes Polish Prestige Hotels

  4. Maria Burska – Redaktor Naczelna miesięcznika „Hotelarz”

  5. Dr Teresa Skalska – pracownik Instytutu Turystyki

  6. Prof. Zenon Błądek – architekt, profesor Wyższej Szkoły Hotelarstwa w Warszawie, wykładowca na Wydziale Architektury Politechniki Poznańskiej

  7. Adrian Burzyk – Z-ca Dyrektora Handlowego „Koło – Sanitec Group”

  8. Leszek Makulski – doradca gastronomiczny w firmie „Janex”

  9. Bogdan Małolepszy – Prezes Polskiego Stowarzyszenia Hotelarstwa i Turystyki

  10. Piotr Pawłowski – Redaktor Naczelny magazynu dla niepełnosprawnych „Integracja”

  11. Marek Stopczyk – Prezes Polskiego Zrzeszenia Hoteli

  12. Tadeusz Tulibacki – Członek Rady Polskiego Zrzeszenia Hoteli, wykładowca i redaktor
    • Obrady jury odbędą się w terminie – koniec listopada 2003 (termin do wyboru przez członków jury)

    • Jury może podejmować decyzję tylko w przypadku obecności minimum 5 członków.

    • W konkursie wyróżnionych zostanie maksymalnie 5 obiektów hotelarskich, w tym jednego zwycięzcy, który otrzyma tytuł „Hotel bez barier” oraz darmową reklamę w przewodniku „Turystyka bez barier – Polska”, w magazynie „Integracja” i miesięczniku „Hotelarz” oraz zostanie zaprezentowany na Wielkiej Gali Integracji w grudniu 2003. Pozostałe 4 obiekty hotelarskie, wyróżnione w konkursie otrzymają dyplomy pamiątkowe oraz będą wymienione w informacji prasowej, wysłanej do mediów po zamknięciu konkursu. Wszyscy – główny zwycięzca konkursu „Hotel bez barier 2003” oraz 4 obiekty hotelarskie wyróżnione w konkursie otrzymają nagrody, ufundowane przez firmę Sanitec Koło w postaci kompletnego wyposażenia łazienki urządzeniami, znajdującymi się w ofercie tej firmy. Ponadto nagrodzone obiekty hotelarskie będą promowane na stronach internetowych www.integracja.org; www.niepełnosprawni.info; www.pzh.org.pl. Ponadto wszystkie hotele, biorące udział w konkursie i spełniające wymogi dostosowania dla osób niepełnosprawnych będą wymienieni w specjalnym folderze, wydanym w 2004 roku przez Polską Organizację Turystyczną.

    • Jury zastrzega sobie prawo do przyznania nagrody specjalnej w konkursie „Hotel bez barier 2003”.

    • Decyzja Jury jest ostateczna i nie przysługuje od niej żadne odwołanie.


§ 7

  1. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do publikacji i prezentacji zdjęć wyróżnionych hoteli.


§ 8

  1. Regulamin konkursu udostępniony jest w siedzibie Organizatora i na jego stronie internetowej http://www.integracja.org oraz na stronach www.niepelnosprawni.info i www.pzh.org.pl do końca 2003 roku. Wszelkie dodatkowe informacje na temat konkursu „Hotel bez barier” można uzyskać pod adresem: Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, ul. Dzielna 1, 00-162 Warszawa, tel. (0*22) 635 13 30 wew. 16.